Mnf4yattqgajml5yruwc

3 Askelta Kulmahuoneeseen eli kuinka markkinoinnista rakennetaan strateginen toiminto yritykseen

Tämän webinaarin avulla opit mitä tarkoittaa strateginen markkinonti ja millä kolmella eri tekijällä kasvatat markkinoinnin merkitystä yrityksessä

Markkinoinnin uskottavuusongelma

Monessa PK-yrityksessä markkinointi haluaisi päästä mukaan vaikuttamaan vahvemmin itse liiketoimintaan ja osaksi yrityksen strategista suunnittelua. Markkinoinnin parissa työskentelevät henkilöt kokevat, että heillä olisi paljon annettavaa asiakas- ja markkinalähtöisen ajattelun kautta. Heillä on myös usein vahva kokemus ja tietotaito asiakkaiden tarpeista ja siitä kuinka yritys voisi niiden suhteen auttaa.

Samanaikaisesti yrityksen johto tyypillisesti kokee markkinoinnin lähinnä kustannuseränä ja pakollisena pahana, jota ei aivan uskalleta kuitenkaan lopettaa. Kuluneen sanonnan mukaisesti, puolet markkinoinnista on turhaa mutta ei tiedetä kumpi puoli. Yrityksen johdon näkökulmasta markkinoinnin tavoitteena on toteuttaa markkinointia ja sitä mitataan markkinointibudjetin kuluttamisen kautta.

Tämä tilanne juontaa juurensa kahdesta tekijästä:
  1. Ei ymmärretä mitä markkinointi on: se nähdään lähinnä markkinointiviestintänä eli markkioijan tehtävä on kertoa potentiaalisille asiakkaille, että meiltä voi muuten ostaa näitä tuotteita. Markkinointi ja asiakaslähtöinen liiketoiminta ei ole tekemisen keskiössä.
  2. Markkinoinnin vaikuttavuutta ei nähdä tai sitä on vaikea mitata: markkinoinnin toimenpiteillä on lähinnä kuluvaikutus. B2B-yrityksessä markkinointi tuottaa lähinnä myynnin tukimateriaaleja. Niiden vaikutusta varsinaiseen liiketoimintaan on toki vaikea havaita. Kuluttajapuolella tilanne ei välttämättä ole aivan yhtä surkea, sillä mainonnan ansiosta kuitenkin saadaan myyntiä aikaiseksi. Markkinointi ei siitä huolimatta pääse keskusteluun yrityksen kehittämisestä, sillä sen tehtävä liittyy taktisen tason toimintaan.


Mikä siis avuksi?

Kerron tässä tunnin tehokkaassa ja tiiviissä webinaarissa kolme tärkeää tekijää, joiden avulla markkinoinnin asemaa voidaan lähteä vahvistamaan.

Webinaarin sisältö:

  1. Lyhyt esittäytyminen ja oma tausta
  2. Kolme askelta strategisen markkinoinnin portailla
  3. BONUS: 4 tapaa, joilla markkinointi voi kasvattaa asiakkaan elinkaariarvoa (CLV)

Kenelle tämä webinaari sopii?

Tämä webinaari sopii kaikille strategisesta markkinoinnista kiinnostuneille, yrityksen johtohenkilöstölle, hallitukselle, sekä markkinoinnin parissa työskenteleville. Webinaari tarjoaa sinulle konkreettisia työkaluja ja askelmerkkejä oman yrityksesi markkinoinnin kehittämiseen, tuloksellisuuden parantamiseen ja liiketoiminnan kasvun rakentamiseen.


100 % webinaariin osallistujista koki sen olevan hyödyllinen

Tämä webinaari on erittäin tiivis paketti tiukkaa asiaa. Nämä opit ovat muovautuneet lukuisten asiakasprojektien, konsultointien, strategioiden ja konseptityön kautta. Ne toimivat kaikille toimialoilla sekä B2B- ja B2C -markkinoinnissa.

Et tule siis pettymään.


Your Instructor


Janne Ikola
Janne Ikola

Jannella on yli 15 vuoden kokemus digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä ja digitaalisesta markkinoinnista. Hän on ollut rakentamassa digistrategioita tunnetuille suomalaisille pörssiyhtiöille kuin myös valmentanut digitaalisen markkinoinnin osaamista lukuisiin pk-yrityksiin ympäri Suomea.

Janne toimii tällä hetkellä digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen erikoistuneen Creatic Oy:n toimitusjohtajana.


Course Curriculum



Frequently Asked Questions


Koska tämä webinaari alkaa?
Tämä on tallenne vuoden 2019 alussa järjestystä webinaarista. Webinaariin osallistui yli 40 markkinointipäättäjää ympäri suomea.
Kuinka pitkään minulla on pääsy webinaariin?
Mikäli ostat pääsyn tähän webinaariin, pääset käsiksi sen materiaaleihin pysyvästi. Voit siis koska tahansa palata ja kerrata webinaarin oppeja uudestaan.
Mitä jos olen tyytymätön webinaarin laatuun?
Webinaariin osallistui yli 40 markkinointipäättäjää ympäri suomea ja 100 % heistä piti webinaaria hyödyllisenä. Jos kuitenkin koet, että et saa webinaarista lisäarvoa, saat rahasi takaisin 30 päivän ajan laittamalla meille viestiä ostosi jälkeen.

Get started now!